TRABZON İL MEM ARGE

YGS-LYS Çalıştayı Gerçekleştirildi.

YGS-LYS Çalıştayı Gerçekleştirildi.

“Üniversiteye Yolculuk” projesi kapsamında 14 Kasım 2015 tarihinde Trabzon Akçaabat Atatürk Mesleki Teknik Anadolu Lisesinde (Söğütlü Uygulama Oteli) Eğitimden Sorumlu Vali Yardımcısı Mustafa GÜRDAL, K.T.Ü. Fatih Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ali Rıza AKDENİZ, Trabzon İl Milli Eğitim Müdürü Hızır AKTAŞ, Milli Eğitim Müdür Yardımcıları, İlçe Milli Eğitim Müdürleri, Şube Müdürleri, farklı alanlarda akademisyenler, okul müdürleri, öğretmen veli ve öğrencilerin katılımlarıyla YGS-LYS Çalıştayı Gerçekleştirildi.

Çalıştayda Her Paydaşımızın Sesini Duymak İstedik.

Protokol konuşmalarıyla başlayan çalıştayda;

Açılış konuşmasını yapan Strateji Geliştirme Şube Müdür Mesut Kaş “Biz bugün Trabzon’un merkezi sınavlardaki durumunu analiz etmek, Trabzon’un haritasını görmek istedik. Bunun için de öğretmenlerimizi öğrencilerimizi, okul idarelerini, velilerimizi, özel okul temsilcilerini, akademisyenleri, eğitime yön veren Milli Eğitim Müdürlerimizi kısacası YGS-LYS üzerine sözü olan her kesimden katılımcıları buraya davet ettik. Çünkü eğitim komplike bir olgudur. Tüm paydaşlarının sesinin- sözünün olduğu rapor bize daha net bilgi-yön verecektir. Buradan çıkacak raporlara göre biz İl MEM Ar-Ge Birimimizle bir analiz yapıp, sorunların çözüm önerilerine dair eylem planları, çalışmalar yapacağız.”

TEOG Başarımızı YGS-LYS’de de Belirginleştirmek İstiyoruz.

İl Milli Eğitim Müdürü Hızır Aktaş: “ Akademik sınavlardaki başarı bir ilin kurumun toplum nezdinde bakış açısını değiştiriyor. Eğer il ya da kurum akademik sınavlarda başarılı ise buradaki eğitim her alanda başarılı gibi, bir algı var. Ancak her ne kadar bu algıya katılmasak da hem bu algıyı da değiştirme adına; hem de akademik hedefi olan öğrencilerimize daha iyi imkânlar sunma adına bizler il ya da kurumlar olarak başarılı olmalıyız. TEOG sınavlarında ilimizde ciddi bir başarı var. TEOG’daki bu başarı YGS-LYS de olmalı. Her ne kadar ÖSYM, YGS-LYS il sıralamalarını açıklanmasa da ÖSYM’nin süreli yayınlarında yer alan verilerden Trabzon’u diğer illerle kıyaslamasına baktığımızda Trabzon bir dersten 8. sıraya kadar çıkarken, diğer bir dersten 30’lu sıralara kadar düşebiliyor. Bunun sebepleri çözüm önerileri nedir, bugün burada tartışılacaktır.”

Bu Çalışmalar Bizleri de Heyecanlandırdı.

KTÜ Fatih Eğitim Fak. Dekanı Prof. Dr. Ali Rıza Akdeniz; “Trabzon Milli Eğitimdeki son zamanlarda bu olumlu hareketlilik bugün buraya yansıyor. Çünkü Trabzon’un iki büyük eğitim camiası İl MEM ile KTÜ’nün imzaladığı Üniversiteye Yolculuk Projesi Protokolü ile bizleri de heyecanlandırdı. Akademisyenlerimiz, Milli Eğitim Müdürlüğü’ndeki öğretmenlerimizle il düzeyinde yapılacak YGS Son Prova için soru hazırlıyor. Bugün burada eğitimi tartışacağız. Belki de öğrenmeyi yeniden öğreneceğiz. Trabzon’un eğitiminin tartışıldığı böyle bir çalıştayda Türkiye’de eğitim sorunları üzerine çalışmalar yapan akademisyenlerimizin olması memnuniyet vericidir.”

Devamındaki Çalışmalar Tamamlayıcı Olacaktır.

Eğitimden Sorumlu Vali Yrd. Mustafa Gürdal; ”Her sene 2 milyonu aşkın öğrencinin girdiği YGS-LYS ilk kez bu denli geniş bir yelpazede tartışılıyor. Bu sınavlara her ne kadar öğrenciler girse de velileri, öğretmenleri, okul müdürlerimizi ve eğitim camiasını ve KTÜ’yü birinci dereceden ilgilendiriyor. Çalıştaydan çıkacak raporları çok önemsiyoruz. Bunun devamında da yapılacak çalışmalar bu işin tamamlayıcısı olacaktır. Böyle bir çalışma Trabzon’a çok olumlu katkılar sağlayacaktır.” dedi.

İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge üyesi Ural Yaman’ın merkezi sınavlarda ilimizin durumunu anlatan sunumundan sonra komisyon görüşmelerine geçildi.

TOPLAMDA 20 FARKLI OTURUM YAPILDI

  Komisyon Grupları    1. Oturum           2. Oturum   
1. Grup: Türkçe-Edebiyat Komisyonu  YGS   LYS-3
2. Grup: Tarih Komisyonu  YGS     LYS-4
3. Grup: Coğrafya Komisyonu YGS  LYS-3
4. Grup: Felsefe Grubu Komisyonu   YGS  LYS-4
5. Grup: Din Kült. ve Ahlak Bil. Komisyonu   YGS  LYS-4
6. Grup: Fizik Komisyonu   YGS  LYS-2
7. Grup: Kimya Komisyonu   YGS  LYS-2
8. Grup: Biyoloji Komisyonu YGS  LYS-2
9. Grup: Matematik-Geometri Komisyonu  YGS  LYS-1
10. Grup: Yabancı Dil Komisyonu   YGS (genel) LYS-5

 


Her bir Komisyona

Bir MEB (il MEM) yöneticisi

Bir Akademisyen (Moderatör) – Bu akademisyenler Merkezi sınavları bilen, sınavlar üzerine araştırmaları-çalışmaları olan ve aynı zamanda ÖSYM’nin merkezi sınavlar soru hazırlama komisyonunda görev alan kişilerdir.

Bir rehber öğretmen

Bir özel okul temsilcisi

1’er müdür, (4 okul Fen-Sos. Bilimler Lisesi, And. Liseleri, İHL, Meslek Lisesi türünden);

1’er öğretmen (4 okul Fen-Sos. Bilimler Lisesi, And. Liseleri, İHL, Meslek Lisesi türünden);

1’er veli (4 okul Fen-Sos. Bilimler Lisesi, And. Liseleri, İHL, Meslek Lisesi türünden);

1’er öğrenci (4 okul Fen-Sos. Bilimler Lisesi, And. Liseleri, İHL, Meslek Lisesi türünden); katılımcılar katıldı.

Merkezi Sınavlar YGS ve LYS’de soru çıkan tüm derslerden ayrı ayrı eş zamanlı 10 komisyon oluşturulup, her dersin özelinde sabah oturumlarında YGS, öğle oturumlarında LYS tartışmalar yapıldı. O derse ait YGS-LYS sınavlarındaki soru durumu, konu içeriği, dersin il düzeyi ve okul türleri başarı durumunu gösterir, tüm bilgi ve belgeleri içeren dosyaların verildiği komisyonlarda, il başarımızı yukarı sıralara çıkartmak, ilimizdeki ortaöğretimin niteliğini ve verimliliğini artırmak için geleceğe yönelik amaç, hedef ve faaliyetler ile sınavların branş bazlı mevcut durum analizleri tartışılarak mevcut sorunlara çözümler üretildi.

Oturumlar sonrası ortaya çıkan durum ve çözüm önerileri ilgili raporlar tüm katılımcılara okundu.

Raporların okunmasından sonra teşekkür konuşması yapan Mesut Kaş: Çalıştay raporların üzerine titizlikle çalışacağız, bu çalıştay bizim için bir sonuç değil, aslında bir başlangıçtır, çünkü bu raporlar bizim eylem planımızın başlangıcını, hareket noktasını oluşturacaktır.

Tüm katılımcıların verimli geçtiğini belirttikleri çalıştay, komisyon başkanlarına hatıra hediyelerinin verilmesiyle sona erdi. 


09-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-201609-11-2016

Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü ArGe Birimi İnönü Mh. Trabzonspor Bulvarı Meslek Lisesi Yanı Ortahisar / Trabzon - 0462 223 55 52 / 12 (ASKE OFİSİ) / 14 (PROJELER OFİSİ) / 18 (KODLAMA OFİSİ)

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.