TÜBİTAK 50. Lise Öğrencileri Erzurum Bölge Finalinde Büyük Başarı
Türkiye genelinde düzenlenen 50. Lise Öğrencileri Araştırma Proje yarışmasında Erzurum bölgeyi oluşturan 10 ilden 9’unun katılımıyla gerçekleşen bölge finalinde Trabzon 11 birincilik, 4 ikincilik ve 7 üçüncülük ile Erzurum bölgeden döndüler.25-28 Şubat 2019 tarihleri arasında Ardahan, Artvin, Bayburt, Erzincan, Erzurum, Gümüşhane, Iğdır, Kars, Rize ve Trabzon illerinin katılımıyla gerçekleştirilen Erzurum Bölge Finalinde davet edilen 100 projeden 44’üne sahip olan Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okullar yine büyük bir başarıya imza attı. Tek başına serginin %44´ünü temsil ederek bölgenin en başarılı ili olan Trabzon 44 projesinden 22 projenin dereceye girmesiyle %50’lik bir başarı kazandı. Biyoloji, Coğrafya, Değerler Eğitimi, Fizik, Kimya, Matematik, Tarih, Teknolojik Tasarım, Türkçe ve Yazılım alanlarında yapılan projelerde 11 birincilik, 4 ikincilik ve 7 üçüncülük alındı.
İl Milli Eğitim Müdürü Hızır AKTAŞ “Geçen yılki başarımızı katlayarak devam ettiren ilimiz, bölge sergisine 12 alanda 2018’de 31 projeyle katılırken 15 derece almıştı. Bu sene 2019’da ise 44 çalışmayla katıldığımız bölgeden 22 dereceyle dönüyoruz ki bunun 11´1.lik. Bu başarı göstermiştir ki ilimizin YKS ve LGS’deki başarısı tesadüf değil, tamamıyla azimli ve istikrarlı çalışmanın ürünüdür.
Özellikle son yıllardaki başarılı çalışmalar gösteriyor ki Trabzon sadece spor, sanat ve tarih şehri değil aynı zamanda eğitim şehridir. Bu başarıda emeği olan tüm öğrenci ve öğretmenlerimizi tebrik ediyorum.” dedi.
İl Milli Eğitim Ar-Ge ´den Sorumlu Şube Müdürü Mesut KAŞ yaptığı açıklamada, “Hep dediğimiz gibi bizim ARGE olarak sloganımız, "Sadece Heyecanı Olanlar Üretir." Yaptığımız tüm çalışmalarda öğrenci ve öğretmenlerimizdeki var olan heyecanı ortaya çıkarmaya ve yeni heyecanlar yaşama hissini aşılamaya çalıştık. Dönem başından beri ilçe bazlı veya lokal çalışmalarda ve devamında yaptığımız eğitimlerle süreci hep diri tutmaya çalıştık. Neticesinde okul müdürlerimizin ve öğretmenlerimizin gayretiyle bu güzel başarıya imza attık ve 44 projeyle gittiğimiz bölgeden 22 derece aldık. Bu sadece işin neticesidir, önemli olan bu süreci yaşamak ve öğrencilerimize proje deneyimini yaşatmaktır.
İl Milli Eğitim Şube Müdürü Mesut KAŞ, “Finaller öncesinde öğrencilerimiz İl Milli Eğitim Ar-Ge binasında Trabzon Üniversitesi ve KTÜ’de görevli öğretim üyelerinden oluşan komisyonlara sunumlarını gerçekleştirdiler. Bir nevi bölge finallerinin ön provasını Trabzon’da yaptık. Bu sayede öğrencilerimiz gelebilecek her türlü sorulara karşı hazırlıklarını yaptı ve her iki projemizden bir derece aldı. Bu katkıyı sunan akademisyenlerimize de şükranlarımızı sunuyoruz.” dedi.
TÜBİTAK tarafından gerçekleştirilen yarışmanın Türkiye finali Ankara ´da gerçekleştirilecek. İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz de 11 projesiyle Türkiye Finallerinde yerini alacak.
ÖĞRENCİ ADI SOYADI | DANIŞMAN ADI SOYADI | OKULU | PROJENİN ADI | ALANI | DERECE |
SİNEM KELEŞOĞLU | BAHAR ELİF KOCAMANOĞLU | TRABZON ÖZEL TRABZON DOĞA ANADOLU LİSESİ | BAKTERİLER KULLANILARAK FINDIKTAKİ KÜLLEME HASTALIĞI İLE MÜCADELE | BİYOLOJİ | 1. |
HANDE TÜRKMEN | |||||
NURSENA KADIOĞLU | HACER TÜRKOĞLU | TRABZON MAHMUT CELALEDDİN ÖKTEN ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ | MEKÂNIN DİLE GELİŞİ: SÜRDÜRÜLEBİLİR KENT PLANLAMALARINDA DUYGU HARİTALARI | COĞRAFYA | 1. |
HÜSEYİN SAMET ALEMDAR | |||||
YAVUZ SELİM YILDIRIM | BİLGEHAN KURUOĞLU | TRABZON SOSYAL BİLİMLER LİSESİ | TRAÜS | COĞRAFYA | 2. |
SÜMEYRA BİRİNCİ | |||||
TAHA SELMAN ÖLMEZ | TANER ARSLAN | TRABZON AKÇAABAT İMKB ANADOLU LİSESİ | GELECEĞİN ŞEHİRLERİ: 2050 TRABZON | COĞRAFYA | 3. |
KAAN ASIM KUŞ | |||||
DİDEM KOÇ | ALPASLAN ŞAHİNOĞLU | TRABZON ÖZEL TRABZON BAHÇEŞEHİR KOLEJİ FEN VE TEKNOLOJİ LİSESİ | SOĞUK KIŞ ŞARTLARINA GÖRE ASKERİ KAMUFLAJLARIN İYİLEŞTİRİLMESİ: PROJE ASTU-FEDİ | FİZİK | 1 |
MUHAMMET FATİH ERTÜRK | BAHTIŞEN RAMOĞLU | TRABZON FARUK BAŞARAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ | ATIK KAĞIDA BARİT, PERLİT, SUNTA TOZU MATERYALLERİNİN EKLENMESİYLE OLUŞTURULAN NUMUNELERİN İYONİZE RADYASYON GEÇİRGENLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI | FİZİK | 3 |
RÜMEYSA SELÇUK | BAHTIŞEN RAMOĞLU | TRABZON FARUK BAŞARAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ | ATIK PEÇETEDEN YANMAZ TEKSTİL ÜRÜNÜ ELDESİ | KİMYA | 1 |
ZEYNEP YILDIZ | |||||
ESAT ATAŞ | ARZU YILDIRIM | TRABZON YOMRA FEN LİSESİ | BİYOBOZUNUR POLİMER | KİMYA | 3 |
BEKİR CAN VURAL GÜNEŞ | |||||
SÜLEYMAN KELEŞOĞLU | FATMA ATASU | TRABZON FARUK BAŞARAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ | FERMAT ? TORİÇELLİ VE NAPOLYON NOKTALARININ OLUŞTURDUĞU GEOMETRİK ŞEKİLLERİN İNCELENMESİ | MATEMATİK | 1 |
MUHAMMET TALHA HATİPOĞLU | |||||
TAHA KAAN URAL | YASİN KURAK | TRABZON FARUK BAŞARAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ | DÜZGÜN ÇOKGENLERDE VAN AUBEL VE NAPOLéON TEOREMLERİNİN FARKLI UYGULAMALARI | MATEMATİK | 1 |
MUHAMMET BERAT ŞAHİN | YASİN KURAK | TRABZON FARUK BAŞARAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ | ÜÇGEN İÇİNDEKİ ÖZEL NOKTALARDAN ÇİZİLEN PARALELLER | MATEMATİK | 2 |
AYŞE ÇAĞLA CAN | YASİN KURAK | TRABZON FARUK BAŞARAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ | ÇEVREL ALTIGENDEKİ EŞKENAR VE İKİZKENAR ÜÇGENDE KENAR VE ALAN BAĞINTILARI | MATEMATİK | 3 |
YAVUZ AY | FATMA ATASU | TRABZON FARUK BAŞARAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ | MESLEKLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ | PSİKOLOJİ | 2 |
ZELAL UZUN | MURAT ÖNCEL | TRABZON KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ | SINAV SİSTEMLERİNİN ÖĞRENCİ PSİKOLOJİSİ ÜZERİNE ETKİSİNİN YENİ SINAV SİSTEMİ (YKS) ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ TRABZON ÖRNEĞİ | PSİKOLOJİ | 3 |
KÜBRA KAYA | |||||
SERAY ŞAHİNLER | KAYA TÜRKOĞLU | TRABZON AKÇAABAT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ | KAYNAŞARAK ÖĞRENİYORUM(KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNDE OLUMLU BENLİK ALGISI) | SOSYOLOJİ | 1 |
SEMA NUR AYDIN | |||||
ALPGİRAY SELİM | DAVUT ÇOŞKUN | TRABZON SOSYAL BİLİMLER LİSESİ | BİR KÜLTÜREL GECİKME VE YABANCILAŞMA UNSURU OLARAK WHATSAPP | SOSYOLOJİ | 1 |
NİSANUR SILA YILDIRIM | OKAN OKUTAN | TRABZON MAHMUT CELALEDDİN ÖKTEN ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ | DUVAR YAZILARINA YANSIYAN GENÇLİK SORUNLARI -ANOMİ VE YABANCILAŞMA- | SOSYOLOJİ | 3 |
SUEDA DEĞİRMENCİOĞLU | |||||
İLKNUR ŞAHİNBAŞ | TANER ARSLAN | TRABZON AKÇAABAT İMKB ANADOLU LİSESİ | KÜLTÜREL MİRASIN SİMGESİ: SÜRMENE ? BAYBURT KERVAN YOLU | TARİH | 1 |
İREM ŞİMŞEK | |||||
NAGİHAN SAĞLAM | İBRAHİM KADI | TRABZON ALİ SOYLU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ | POPÜLER TARİH DİZİLERİNİN LİSE GENÇLİĞİNİN KİMLİK İNŞASINA ETKİSİ "DİRİLİŞ: ERTUĞRUL ÖRNEĞİ" | TARİH | 3 |
ZEYNEP GAZİOĞLU | |||||
ONUR YAŞAR | AHMET KADI KADIOĞLU | TRABZON YOMRA FEN LİSESİ | KALEKOLLARDA KULLANILABİLECEK KULE ÜSTÜ OTONOM SİLAH SİSTEMİNİN TASARIMI VE GERÇEKLENMESİ | TEKNOLOJİK TASARIM | 1 |
HAMİ GENÇ | |||||
ESRANUR AKBULUT | TANER ARSLAN | TRABZON AKÇAABAT İMKB ANADOLU LİSESİ | SOYUTTAN SOMUTA KÜLTÜREL MİRASIMIZ | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | 1 |
YAREN TÜRK | |||||
NURGÜLAY MANDIRALI | HATİCE BAYGÜVEN ERTÜRK | TRABZON ARSİN ANADOLU LİSESİ | MANİLERLE EĞLENCELİ EDEBİYAT | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | 2 |
NUR SENA MEMİŞOĞLU |